OPTIMIZUOJA TINKLĄ: MAŽIAU, BET PARDUOTUVĖS ERDVESNĖS

  Gintaras Dirkstys, „Gintaro baldų“ generalinis direktorius, sako, kad tokių veiksmų ėmėsi dėl mažėjančios mažesnių miestų gyventojų perkamosios galios bei jų įpročio baldus rinktis erdvesniuose salonuose. „Lietuvoje baldų salonų turime beveik kiekviename mieste, o didmiesčiuose – po keletą. Pamatėme, kad tiek parduotuvių nereikia. Tuo labiau jog žmonės iš mažesnių miestelių labiau linkę baldus pirkti ne savo mieste esančiose nedidelėse parduotuvėse, o regionų centruose erdviuose salonuose“, – atkreipia dėmesį verslininkas.

  26 baldų salonus Lietuvoje valdantys „Gintaro baldai“ šiemet jau uždarė dvi parduotuves Pakruojyje ir Kuršėnuose, kitąmet ketina atsisakyti dar trijų baldų salonų Rokiškyje, Kelmėje, Šilalėje ir dviejų – sostinėje. Vilniuje vietoj šiuo metu esamų keturių parduotuvių liks dvi, tačiau gerokai erdvesnės.

 Plėtros neatsisako

   Latvijoje ir Estijoje bendrovė vis dar planuoja plėtrą. Latvijoje šiemet atidaryti du nauji salonai, čia iš viso yra aštuonios „Gintaro baldų“ parduotuvės, Estijoje – penkios. Ponas Dirkstys teigia, kad Estijoje plėtrą stabdo tinkamų patalpų trūkumas. „Šioje šalyje vis dar matome geras veiklos perspektyvas, nes konkurencija dėl kainų ten ne tokia arši kaip Lietuvoje ar Latvijoje, todėl baldai apie 10–20% brangesni. Tačiau nepavyksta rasti tinkamų patalpų, kurių nuomos kaina tenkintų“, – sako jis ir priduria, kad rankų nenuleidžia ir aktyviai seka nekilnojamojo turto nuomos rinką. Uostamiestyje pagamintų baldų eksportas į šalių kaimynių parduotuves šiuo metu sudaro apie 30% bendrovės metinės apyvartos. Šiek tiek baldų dar parduodama partneriams Kaliningrade.

   Verslininkas apgailestauja, kad nepavyko pernai pradėtas mainų projektas su korpusinius baldus gaminančia bei kelias dešimtis baldų parduotuvių valdančia Slovakijos baldų kompanija. Slovakijos parduotuvėse buvo bandoma prekiauti klaipėdiečių gamintais baldais, o Lietuvos salonuose prekiaujama slovakų produkcija. „Deja, šis sumanymas nepasiteisino. Mūsų baldai Slovakijoje buvo sėkmingai parduodami, o mums jų pagamintų baldų Lietuvos rinkoje nesisekė parduoti, nes jie buvo beveik dukart brangesni nei lenkų. Bendradarbiavimą teko nutraukti, nes partneriai norėjo dirbti tik mainų principu“, – sako p. Dirkstys.

Patys gamina mažiau

   Šie metai „Gintaro baldams“ kol kas prastesni nei praėjusieji. Bendrovės salonuose lankytojų srautai liko nepakitę, tačiau apyvarta sumažėjo apie 12%. Anot p. Dirksčio, tai lėmė pakitę pirkėjų įpročiai: „Žmonės ėmė pirkti pigesnius baldus. Anksčiau minkštuosius kampus įsigydavo už 600–700 Eur, o šiemet renkasi trečdaliu pigesnius. Todėl bendras parduotų baldų skaičius lyg ir nesumažėjo, tačiau uždirbome mažiau.“ Pašnekovas viliasi, kad būklę dar pataisys kalėdinė prekyba: „Rudens pabaigoje prekyba visada pagyvėja, šiemet dar to nejaučiame, bet tikimės, jog pardavimai suintensyvės ir tai prisidės prie geresnių metinių veiklos rezultatų.“

Plačiau: http://vz.lt/sektoriai/prekyba/2015/11/26/2833/optimizuoja-tinkla-maziau-bet-parduotuves-erdvesnes#ixzz4DW27GK47