Panašiu metu pasirodę lietuvių menininkų darbai socialiniuose tinkluose sukėlė internautų diskusiją: ar vizualiai panašūs darbai atspindi tendenciją, ar tai tik sutapimas, o gal – kopija? Žmonės.lt pasiteiravo, ką apie tai mano patys dizaineriai. „Tegu tie komentatoriai truputį atsipalaiduoja. Man šie darbai visai nepanašūs, o jei kam panašūs – čia jų problemos. O kad ir Agnės darbai buvo išpaišyti, ir mano sofa išpaišyta... nu, ir gerai! Vadinasi, visi žmonės panašiai mąsto ir galvoja“, – sakė A.Pogrebnojus.
Pasak jo, reikėtų įvertinti tai, kad sofos gamyba užtrunka ilgiau nei pusmetį, jos idėją paversti daiktu prireikė maždaug aštuonių mėnesių. „Man juokinga buvo, kai aš buvau Agnės kolekcijos pristatyme ir žinojau, kad po savaitės pasirodys mano sofa. Taip išėjo. Na ir kas, nieko baisaus. Aš jaučiuosi gerai dėl to. Teisintis prieš nieką nesiruošiu. Tas, kas yra protingas, tas supranta, o kitiems aš ir neišaiškinsiu“, – sakė dizaineris. Pasak jo, jei vienu metu pasirodo keli panašūs dalykai, tai tampa mada. „Man atrodo, sofa padidins Agnės kolekcijos pardavimus, o kolekcijos modeliai – sofos pardavimus“, – juokėsi A.Pogrebnojus.
Dėl neva panašių darbų nesijaudina ir A.Kuzmickaitė. Pasak jos, tai tik parodo, kad vyrauja tam tikra tendencija. „Jeigu vienu metu mados savaitėje pasirodo drugeliai Valentino ir Chanel kolekcijose, tai spauda turbūt nediskutuoja, ar Chanel nusikopijavo nuo Valentino. Mano kolekcija nebuvo padaryta per dvi savaites ar per dešimt dienų pamačius kieno nors kito kolekciją. Vien audinių užsakymas vyksta ilgiau negu pusę metų“, – Žmonės.lt sakė ji.
Dizainerė tikino, kad panašumų tarp Aleksandro ir jos darbų vizualiai nors ir galima įžvelgti, mintis ir idėja čia – visiškai skirtingos. „Aš kalbėjau apie savo vaiką ir tai buvo mano doktorantūros tyrimo dalis, nagrinėjanti mano kūrybos įtaką ir įkvėpimą, kurio aš semiuosi iš savo kasdienybės. Vaikas yra viena iš mano kasdienybės dalių. Nežinau, kokia idėja slypėjo už Pogrebnojaus sofos, kurioje yra ne vaiko piešiniai, grafičiai“, – sakė ji. A.Kuzmickaitė apgailestavo, kad daugelis garsiai savo nuomonę reiškiančių komentatorių nėra mados virtuvės žinovai ir neva nelabai supranta šio darbo specifiką. „Jeigu kažką padaro užsienio dizaineris, iš karto sakoma, kad lietuviai nusikopijavo. Tačiau jeigu kažką padaro lietuvių dizaineris ir tai sutampa su pasauline tendencija, į tai visiškai nekreipiama dėmesio. Kalbant apie „Dior“ kolekciją, aš nemanau, kad ten buvo Dioro vaiko piešiniai. Kai mano praėjusioje kolekcijoje pasirodė vaikų piešiniai, po pusmečio tokią suknelę apsivilko Angelina Jolie, o po metų – „Dolce&Gabbana“ pristatė panašią kolekciją. O dabar mane kaltina, kad aš nusikopijavau. Tai parodo, kad nemokame vertinti to, ką turime šalia“, – mintimis dalijosi dizainerė.
Skaitykite daugiau: http://www.15min.lt/zmones/naujiena/lietuva/agne-kuzmickaite-ir-aleksandras-pogrebnojus-apie-margintos-medziagos-panasuma-tai-mados-tendencija-3-493474